duminică, 7 mai 2017

Prajitura Boema



Pe la inceputurile cocarelilor mele nu mi-am imaginat niciodata ca voi reusi sa fac vreodata prajituri asa de sofisticate ca astea. Sofisticate nu neaparat din punctul de vedere al prepararii ( cu toate ca nici asta nu e de neglijat ) ci ca aspect. Prajituri din astea individuale, aspectuoase erau sf pentru mine. Nici acum nu reusesc sa fac ce fac alte fete talentate, dar pentru nivelul meu, e mult.
Reteta de pe blogul Licutei Marin.

pentru blat:

- 5 oua mari

- 140 g  faina

- 20 g cacao

- 200 g zahar

- 50 ml ulei

- 1 lingurita rasa praf de copt

pentru sirop

- 200 g zahar

- 300 ml apa

- 1 lingura esenta de rom, eu am pus rom

pentru crema

- 200 ml frisca lichida, in reteta Licutei e frisca indulcita, eu am pus naturala neandulcita

- 150 g ciocolata amaruie

- 1 lingura esenta de rom, eu am pus rom

pentru ornat

- 400 ml frisca naturala neandulcita

- zahar dupa gust

- o lngura de glazura de ciocolata

pentru glazura

- 100 g zahar

- 100 ml apa

- 100 g ciocolata amaruie

- 25 g unt

- o lingura esenta de rom sau rom

Pentru blat se bat galbenusurile cu 1/2 din cantitatea de zahar, pana se albesc bine de tot si isi dubleaza volumul. Seadauga putina sare, apoi uleiul si se bate din nou. Albusurile se bat cu restul de zahar, apoi se incorporeaza in amestecul de galbenusuri alternand cu amestecul ingredientelor uscate ( faina + cacaoa+ praf de copt ). Se toarna aluatul in tava unsa si tapetata si se coace pana trece testul scobitorii.
Pentru sirop se pune zahaul la caramelizat, apoi se pune apa si se lasapana devine putie lipicios. Se adauga si romul si se lasa la racit. Blatul rece se insiropeaza cu acest sirop.
Se taie prajitura in patrate aproximativ la fel.
Pentru glazura se pune zaharul cu apa pe foc si se lasa sa fiarba 10-12 minute apoi se ia deoparte si se adauga ciocolata si romul. Se glazureaza patratele de ciocolata.
Pentru crema se face ganacheul de ciocolata, punand frisca pe foc. Se lasa sa se infierbante, fara sa fiarba apoi se adauga ciocolata si romul. Se lasa sa se raceasca. Crema racita se bate cu mixerul, dupa care cu ajutorul posului se pune pe fiecare patrat de prajtura glazurata.
Se bate frisca cu zaharul si se orneaza prajiturile, apoi se pun cateva picaturi de glazura.
Eu am facut cateva reseli dar tot buna a fost. Am insiropat mult prea tare prajiturile, iar glazura nu mi-a iesit, era prea lichida. Probabil nu am lasat destul zaharul cu apa pe foc.Dar tot buna a fost. Iar ornatul, asa ca la nivelul meu.

 

nu arata nici pe departe ca a Licuteidar e ok





si sectiunea


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu