marți, 1 iulie 2014

Maxi king cake




Nu mi-am dat seama de la inceput ca aceasta prajitura vrea sa fie imitatia desertului pentru copii. Si dupa parerea mea, nici nu este acelasi lucru. Prajitura este excelenta, dar eu n-as confunda-o cu acel desert nici din greseala. De buna insa este foarte buna.
Kinder maxi king tin minte ca ne luam cand inca nu se gasea la noi, din Ungaria. Mergeam la clinica la Debrecen, si cand terminam acolo de abia asteptam sa mergem la Tesco, sa ne luam Kinder maxi king. Nici de atunci nu cred ca mi-am luat de multe ori. Totul e mai bun atunci cand nu se prea gaseste, sau e interzis.
Reteta de pe blogul polonez Rustykalna Kuchnia.

pentru blat

- 200 g biscuiti, eu am pus leibniz integrali

- 100 g unt topit

- 4 linguri nutella

pentru crema

- 400 g lapte praf

- 200 ml lapte proaspat

- 200 g unt

- 150 g zahar

- o lingura zahar vanilat

pentru stratul dintre cele albe

- o cutie 380 g lapte condensat indulcit

pentru glazura

- 100 g ciocolata alba

- 100 g ciocolata neagra

- 150 ml frsica

- nuci, alune, migdale putin prajite si taiate marunt

Pentru aluat se sfarma biscuitii pusi intr-o punga cu sucitorul,  apoi se amesteca cu untul topit si cu nutella. Se aranjeaza pe marginea si fundul unei forme de tarta si se lasa pana se intareste. Pentru crema se pune laptele cu untul cu zaharul si vanilia pe foc si se fierb. Se iau apoi de pe foc si se racoresc un pic. Se toarna peste laptele praf si se amesteca astfel incat sa nu faca cocoloase. Se pune jumatate din crema peste aluat, apoi se pune crema caramel si din nou cealalta jumatate de crema. Pentru crema caramel se pune conserva de lapte condensat intr-un vas, se acopera cu apa, si se lasa sa fiarba 2 ore jumate, pana se caramelizeaza. Pentru glazura se pune frisca la foc mic, se adauga ciocolatile si se lasa  sa se topeasca. Se pun si nucile si se toarna peste prajitura.
Eu am pus si in glazura si in crema si in aluat, putina sare.

aici conserva dupa ce s-a caramelizat laptele din ea


stratul de aluat


primul rand de crema


crema caramel


al doilea strat de crema


si cu glazura



si aici prajitura


felia


si pentru voi


6 comentarii:

  1. Arata intr-un mare fel. Cred ca e foarte bun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce prajitura delicioasa... Sint si eu un copilas, pot avea o feliuta ??? Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. N-am mancat niciodata cred (daca-mi aduc bine aminte) kinder maxi king, insa tu ai facut o bunatate de prajitura, fiecare strat imi place. Felia aceea o mananc cu ochii! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca e delicioasa! Iti salvez reteta, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Criss multumesc, e chiar foarte buna.
    Daniela nu ezita sa te opresti pe la mine cand treci prin mures.
    Any, esti o scumpa, multumesc mult.
    Hapleo mersi, e chiar foarte buna.
    Alexandrina ma bucur mult ca-ti place. Te pup.

    RăspundețiȘtergere