marți, 11 februarie 2014

Galani di Carnevale



Stiu ca se apropie 14 februarie, si de sarbatorit ne place sa sarbatorim, doar ca n-am sa fac nimic roz sau cu inimioare, din lipsa de timp. Cu doi smecheri, unul care bantuie peste tot si se catara peste tot, si altul care acum incepe sa mearga si nu sta locului nici cinci minute, e cam greu.
Asa ca eu am trecut direct la evenimentul urmator, adica carnavalul din februarie. Nici asta nu e ceva obisnuit la noi, dar mie imi place ideea si am sa-l introduc in familie si cercul de prieteni, macar.
De carnaval se fac gogosi, dar la noi tot din lipsa de timp se vor manca galani, si pot sa spun ca sunt deosebit de buni. Crocanti, un pic unsurosi si cu zahar, cum ii descria Moatza is mortali, adica mananci pana nu mai poti.
Pentru reteta le multumesc mult lui Eataly si Any, fetele care au pus reteta pe arta culinara, si de la care nu e nici prima nici ultima reteta incercata. Multumesc mult fetelor, sunt deosebit de buni.

si scum lista " lunga " a ingredientelor necesare

- 200 g frisca lichida, Eataly a facut cu frisca vegetala, eu naturala

- aproximativ 270 g faina

- eu am pus si f. putina sare

Se adauga treptat faina in frisca, pana rezulta un aluat nelipicos si elastic. Eu l-am impartit in trei, am intins pe rand foaie subtire, am taiat foaia in dreptunghiuri mici + ce forme mi-au mai iesit si le-am prajit in ulei. e presara zahar pudra si se baloteaza la greu. Tot pe forum am vazut si varianta sarata, si presarate cu telemea. Inca nu le-am facut, dar le vine randul.

cam asa arata


si asta e sectiunea


9 comentarii:

  1. Ma crezi ca nu am fript nimic pana acum? Sper sa-mi vina cheful pana la urma. Tu vad ca ai trecut la fapte, bravo, bine ai facut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm ce bine arata, o reteta tare faina, de retinut. In ultima vreme am pregatit retete asemanatoare, adica din aluaturi , pentru familia mea. Pupici si o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bune rau de tot galani...scovergile all'italiana ;-) .Nu stiam reteta asta cu frisca ,interesanta .Ma bate gandul sa le incerc si eu. De obicei fac gogosele ca merg mai rapid. o seara buna...te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce faina idee ! niste minciunele mai simple ! Super, am sa le incerc neaparat .

    RăspundețiȘtergere
  5. Simpli si deliciosi! Perfecti langa o cana de lapte

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce le-as mai rontai si eu!! Dar, spune-mi, te rog, frisca e lichida sau batuta, ca n-am inteles...merci! Pupici multi smecherilor :* :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Any tu esti o foarte harnicuta, dar iti multumesc pentru aprecieri.
    Adela ma bucur mult ca-ti place. Am vazut si minunatiile care le pregatesti tu. Pupici si tie draguta.
    Nico, sunt sigura ca si gogoselele tale merita incercate. Te pup scumpa de tine.
    Pansy sunt sigura ca o sa-ti place si merg tare repede.
    Paula la noi s-au cam terminat inainte de a puca sa ne turnam lapte.
    Liana cu drag te-as servi. Frisca e lichida, scuze ca n-am mentionat.Pupici si voua.
    Va pup cu drag pe toate si va doresc weekdn fain.

    RăspundețiȘtergere
  8. O reteta prea complicata. Nu mai spun de lista de ingrediente. :P Chiar n-am mai mıncat de mult gogoşi. La propriu. Le trec pe lista. O zi faina şi spor la treburi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Luminita iti multumesc pentru vizita. Esti tare draguta. Ma bucur ca vrei sa le incerci, pe langa minunatiile care le faci tu.
    Te pup si-ti doresc sa ai o seara faina.

    RăspundețiȘtergere