vineri, 9 martie 2012

Saratele cu ansoa



Poate saratele e mult spus, pentru ca n-am facut decat sa iau aluat foietaj si l-am umplut, dar nici n-am cum sa le spun altfel. Sigur voi veni si cu varianta de foietaj facut de mine, putin mai incolo.
Este o varianta simpla, care se poate aplica de cate ori suntem in criza de timp. Miculinului ii plac tare mult chestiile astea sarate asa ca eu trebuie sa fac destul de des.
Varianta asta am gasit-o in "kiskegyed konyha", dar cea simpla cu cascaval, am vazut-o in nenumarate reviste, carti, bloguri etc.

- aluat foietaj

- cascaval

- fileuri de ansoa

- ou pentru uns deasupra

- mac sau susan pentru presarat

Se pune foaia de aluat decongelat pe o suprafata presarata cu faina, si se intinde putin. Pe jumatatea inferioara se presara cascaval ras, se trece cu sucitorul peste, apoi se impatureste partea superiaora a aluatului, peste cea cu cascaval. Se preseaza putin, apoi se taie fasii. Fiecare fasie se rasuceste putin si se pune pe hartie de copt, in tava. Se unge cu ou batut, se presara cu mac si se baga la cuptor pana se auresc.

eu am facut si simple, doar cu cascaval, si cu ansoa

cascavalul presarat pe partea inferioara a aluatului



partea superioara a aluatului impaturita peste cea inferioara



aluatul taiat fasii



la fel se procedeaza si cu ansoa, doar ca trebuie rupte putin fileurile, chiar mai mult decat am facut-o eu, pentru ca sunt foarte sarate si sa nu fie foarte mult intr-un singur loc; peste fileuri eu am mai presarat si cascaval ras



se rasucesc, se ung cu ou, se presara cascaval si se baga la cuptor



gata coapte



si sectiune

9 comentarii:

  1. Ce idee buna cu ansoa, nu am facut niciodata ! Trebuiesc facute ..ca si noua ne plac chestiile astea sarate de tot felul!
    weekend placut...te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu ansoa sincer nu am mancat.Dupa cum arata sunt super apetisante:)!!!Stie Miculinul ce stie.....!!!!!O zi faina:X!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceva pe gustul meu.Minunate!
    O primavara cu soare pe cer si in suflet!
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nico, ma bucur ca vrei sa le incerci.
    Da, Maria stie el ce-i bun.Multumesc.
    Maria Mihalache, cu drag te-as servi daca ai fi pe aproape.
    Va pup si va doresc duminica faina in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Numai bunatati in ultima vreme!! Si noua ne plac !! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adela esti o scumpica multumesc mult.
      Te pup si-ti doresc o saptamana excelenta.

      Ștergere
  6. chiar cautam o reteta de saratele pt un bufet si reteta ta o incerc cu aceasta ocazie. Multumesc si o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corina, ma bucur mult ca o sa incerci reteta.In fucntie de cat de sarate va plac, atat de rar sau des sa pui bucatelele de ansoa.
      Te pup si-ti doresc o zi faina.

      Ștergere