joi, 19 ianuarie 2012

Yorkshire parkin



Yorkshire parkin este o prajitura specifica nordului Angliei, si se face in principal cu melasa, fulgi de ovaz si ghimbir. Sigur, sunt multe, multe reteta si feluri, dar astea sunt ingredientele principale. Pe mine m-a atras aspectul ei din carticica, mai umeda si inchisa la culoare, dar normal ca si curiozitatea. Nu am avut melasa si am inlocuit-o cu sirop de sfecla de zahar, dar daca cumva stiti unde se gaseste melasa in Ro, astept o sugestie pentru ca intentionez s-o mai fac. A fost pe placul Miculinului si al Lucicai, ca eu mai putin cu prajiturile astea din paine.
Reteta din carticica din Austria.

- 100 ml melasa, eu am pus sirop de sfecla de zahar

- 100 g unt moale

- 100 g sirop de agave

- 100 g zahar brun, dupa mine ajung 80 g

- 150 ml lapte

- 50 g fulgi de ovaz, macinati mai marunt

- 125 g faina de grau

- 1 1/2 lingurita ghimbir macinat ( pudra )

- 2 lingurite amestec de scortisoara, nucsoara, cuisoara

- 1/2 lingurita bicarbonat

- putina sare

- 2 oua

Se pregateste tava, se unge cu unt si se tapeteaza cu faina. Intr-un vas se la topit, cele doua feluri de sirop, untul, zaharul si laptele. Se lasa la foc moale pana se topeste zaharul. Faina se amesteca cu fulgii de ovaz, ci ghimbirul cu amestecul de mirodenii, cu bicarbonatul si cu putina sare. Se toarna amestecul de unt peste ele, si se amesteca. Se adauga ouale si se omogenizeaza. Mie aici mi s-a parut mult prea moale si am pus 60 g faina+ 25 g fulgi. Data viitoare insa renunt sa suplimentez. Se toarna aluatul in tava si se baga la cuptor la foc mediu spre mic, pana trece testul scobitorii. Se lasa la racit pe un gratar. Daca se pregateste pentru a fi servita peste una, doua zile, se pune hartie de copt in tava, iar aceasta nu se da jos de pe prajitura decat inainte de servire. Astfel prajitura nu se usca. Pentru a fi mai buna, se lasa doua zile inainte de servire inchisa ermetic intr-o cutie pentru fursecuri pentru a-si trage aromele. La noi nu a fost timp de asa ceva. In doza se poate tine chiar si o saptamana. Se pune in doza doar dupa ce s-a racit foarte, foarte bine, cu hartie cu tot, urmand ca aceasta sa fie indepartata pe masura ce se consuma din ea.

untul, siropurile, laptele si zaharul de pe foc



ingredientele uscate



adaugate ouale si turnat aluatul in tava



si prajitureaua alaturi de o cana cu lapte

16 comentarii:

  1. Faina prajitura. Si sotului meu ii plac mai mult prajiturile astea fara crema.
    Week-end placut sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma atrage prajiturica asta! Imi plac dulciurile in genul asta ...aromate ..fara crema.
    weekend placut..te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Merge bine si linga o cafea cu lapte... Stii ca n-am facut niciodata dulciuri cu melasa sau fulgi de ovaz, dar pozele zic totul, sigur e delicioasa... iar daca e facuta de altcineva, cu atit mai buna... imi pun barbetica si ma autoinvit... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt pe placul sotului meu bunatatile tale.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt foarte curioasa de gust, dar multe ingrediente nu le gasesc la noi! :( Cred ca este foarte buna! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu caut melasa pe aici si nu gasesc....prajiturica ta arata super chiar daca-i fara melasa....super,super !!! Te pup Micule !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. mie sigur mi-ar fi placut prajiturica "din piine",e plina de arome!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. E delicioasa nu-i asa? Imi plac prajituricile cu ghimbir.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am furat prajitura si cana cu lapte!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Micule, de cate ori vin la tine nu se poate sa nu salivez! mno, acuma deja mi-am inchipuit ce gust are prajiturica asta langa cana cu lapte :))!

    RăspundețiȘtergere
  11. Apreciez ca ai avut curajul de a incerca reteta, tinand cont ca este o reteta mai "pretentioasa"melasa, sirop de agave..Cred ca a fost delicioasa (ca de aratat, arata super!).Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  12. Micule,arata tare bine langa cana de lapte,mi-ai facut pofta,da de unde saracie,ai siropurile alea???

    RăspundețiȘtergere
  13. Am venit sa iau o bucata ,sa-mi pun un pahar cu lapte si gata............micul dejun l-am asigurat.....hihihi.
    Pup si o zi frumoasa de duminica!

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte buna tre' sa fie! La gust cred ca aduce cu turta dulce evreiasca.. Si co o cafea sau o cana cu lapte e la marele fix! Te pup tare :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Criss sotii nostri se pot lua de mana.
    Nico ma bucur mult de tot ca-ti place.
    Daniela cu mare drag te astept cand vrei tu.
    Dia, atunci te astept impreuna cu el.
    Asa e Adela din pacate la noi multe inca nu se gasesc.Te-as servi cu mare drag.
    Judy, cauta la magazinele naturiste.Multumesc esti o scumpa.
    Alisuc de fiecare data cand fac de astea ma gandesc la tine.Stiu ca-ti plac si cu mare drag te-as servi.
    Anto, da e delicioasa.Pacat ca nu te pot convinge de asta.
    Alynusa, cu mare drag pentru tine.
    Zazuzici, esti o dulce, tare mi-ar place sa te servesc.
    Maria, mai greu e cu procuratul ingredientelor decat cu prepararea.
    Doinitza, care de unde.Sirop de agave este si la Kaufland, iar sirop de sfecla de zahar parca am vazut la Gmarket, numai ca nu e decat in Iasi.
    Maria, cu mare drag te rog sa iei cat vrei tu.
    Vale, da are gust de turta dulce.
    Va pup cu mult, mult drag si multumesc mult de aprecieri.

    RăspundețiȘtergere
  16. Un premiu va asteapta cu drag!! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere