vineri, 14 octombrie 2011

Tarta simpla cu branza



Da, din nou tarta cu branza. Oare a cata ? Da, ce mai conteaza din moment ca noua ne plac mult de tot. Pentru reteta asta tin sa-i multumesc unei doamne de pe culinar ( tare rau imi pare ca nu-i mai stiu numele, si-mi cer si scuze ) care a scanat o carte luata de ea din America, daca bine tin minte, si a pus gramada de retete, pe care eu ca o fata constiincioasa ce sunt le-am listat ( nu salvat ) si le-am carat dupa noi peste tot pe unde am locuit. Alaturi de multe altele normal.
Cu ocazia incercarii retetei de fata, am gasit aluatul de tarta perfect, pentru noi, nici prea tare, nici prea moale, si se poate intinde, si se poate taia, tarta.
Aaaa, asta nu inseamna nici pe departe ca de cate ori voi vedea o alta reteta care mie mi se pare mai buna, n-o voi incerca. M-as dezminti, si nu-mi sta-n fire.
Floricelele din poza nu-s doar de design, ci si ca sa mascheze o tranta care i-am dat-o tartei cand am vrut eu sa ma benoclez la ea in timpul coacerii. Cu chiu cu vai am reusit s-o transform in semi tranta, dar tot a iesit " ciobita " tarta.

- 240 g faina

- 160 g unt rece, se poate pune putin la congi inainte de a-l folosi

- 40 g zahar

- putina sare

- atatea linguri de apa rece ca gheata, cat sa lege aluatul, intr-un paharel se pune putina apa la congelator inainte de a incepe amestecatul

pentru umplut

- 700 g branza de vaci, crema de branza, mascarpone, de fapt ce branza place fiecaruia, eu am pus doua pachete ( 500 g branza de vaci normala ) si 200 g branza cu smantana de Monor, in reteta era un kg, dar tava mea fiind mai mica, mi-a fost frica sa nu dea pe dinafara

- zahar dupa gust

- un plic zahar vanilat, eu am faacut de mine si pun o lingura mare

- un ou

- o lingura mare amidon

- cateva stafide, optional

- coaja de lamaie, mie-mi place cat de multa

- 200 ml frisca batuta, eu nu am mai pus

pentru glazurat

- un albus batut

- zahar pudra

- zeama de lamie

Pentru aluat se amesteca faina cu zaharul, sarea si untul taiat cubulete, pana devin ca niste farmituri.Se adauga oul, apoi atata apa rece cata trebuie ca sa se lege aluatul. Se intinde foaie si se captuseste tava de tarta. Intrucat tava mea a mai mica, mi-a mai ramas aluat, care l-am pus apoi peste branza, si bine am facut pentru ca e tare, tare bun. Pentru umplutura se amesteca toate ingredientele, mai putin frisca batuta, care se adauga ultima.

aluatul in forma, eu pun si putin pesmet din piscoturi ca sa absoarba apa din branza



pusa branza si restul de aluat



si tarta accidentata



de aproape



asa ii place Miculinului, adica blank



iar asa mie, adica cu orice fel gem acrisor deasupra

10 comentarii:

  1. Consistenta.. nici ca-ti mai trebuie altceva nu?? foarte bine arata!! pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ador tartele sarate..........mi-ai dat o idee,cred ca voi face si eu cat de curand una cu branza.Multumesc!
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anto, multumesc mult, esti o draguta.
    Dia, si tu pe mine cu minunatiile tale.
    Maria, ma bucur ca te-am inspirat, cu multa placere.
    Pansy si noua mult, mult de tot.
    Va pup cu drag si va doresc duminica frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie tot cu gem imi place :p de capsuni sau de piersici! :) Duminica placuta, chit ca pe la mine prin zona ploua de numa' :((

    RăspundețiȘtergere
  5. vin la tine!!!!!eu n-am cuptor,n-am branza de vaci ca nu se gaseste la Thailanda DAR am pofta.deci be ready,i'm comingggg!pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Oana, imi pare rau ca e vreme rea la tine.Si la noi e rece, dar macar e soare.
    Sarah, dar te astept cu mare, mare drag.
    Va pup cu drag si va astept la o tarta cu branza.

    RăspundețiȘtergere
  7. wow, iar ai facut o minunatie de tarta, Micule! si m-a bufnit rasul, ca si la noi tot asa e, Herr al meu prefera prajiturile fara adaos, eu insa... ca tine, asa :)! te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Na pai ne potrivim.Multumesc mult.Te pup si eu cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere