sâmbătă, 8 octombrie 2011

Florentini



Nu, n-am inceput inca antrenamentul pentru Craciun, doar am vrut sa duc unor fetite ceva dulce, bun, sa nu fie cu crema, si sa stea mai multe zile. M-am oprit la florentini, dupa principiul, tot ce e cu caramel e bun. Ca principiul asta nu functioneaza la toata lumea e clar, dar eu sper ca fetitelor sa le placa.
Reteta din " dulciuri de craciun " si seamana foarte bine cu cea de aici.

- 300 g faina

- 200 g unt rece de la frigider

- 100 g zahar

- 1 plic zahar vanilat, eu am la borcan si pun o lingura rasa

- putina sare

- 70 g miere

- 80 g zahar

- 100 ml frisca

- 300 g fulgi de migdale

Se framanta un aluat din faina, unt, zahar, zahar vanilat si sare. Se infasoara in folie transparenta si se baga la frigider pentru o ora. Se intinde apoi foaie, se decupeaza cercuri si se aseaza pe hartie de copt in tava. Zaharul ( 140 g ) se pune la caramelizat, cand incepe sa se ingalbeneasca se adauga mierea, apoi frisca si se lasa sa se topeasca bine toate, cam 15 min. Apoi se pun fulgii de migdale si se lasa putin la racit. Cu lingurita se pune din acest amestec pe fiecare fursec, apoi se baga la cuptor pana se auresc. Se pot orna cu cirese confiate.

ingredientele pentru aluat



bila de aluat pregatita pentru frigider



umplutura, eu n-am avut destui fulgi de migdale si a fost cam lichida, dar e bine sa nu fie asa de curgatoare



fursecurile in tava, aveti grija sa nu puneti umplutura pana la margine, pentru ca va curge si se arde in tava, daca umplutura are destui fulgi nu e problema, dar la mine.....



si fursecurile gata

12 comentarii:

  1. Nu-mi aduci si mie?Arata foarte bine,de gust nu mai zic nimic.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Grozave.. si eu le pregatesc uneori de Craciun.. dar merg perfect in orice zi.. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Incerc sa-mi imaginez gustul lor minunat!!!!
    Arata super bine!!
    Te pup!O duminica placuta iti doresc!
    Alynusa

    RăspundețiȘtergere
  4. din fotografii sunt pur si simplu delicioase! as veni pana la tine sa gust una, dar na ca nu sunt de la mine le-as manca pe toate :D! pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. cum speri sa le placa?? nu esti sigura?? eu sant sigura.la cum arata nu stiu daca tin mai multe zile,iti dau un papanas arunca-mi unul si mie,daca mai ai,o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  6. Dia cu multa, multa placere ti-as duce si tie, mai ales pustoaicelor tale.
    Asa e Anto, merg oricand, multumesc mult.
    Alynusa, cu mult, mult drag ti-as da sa nu iti imaginezi doar gustul.
    Andreea, te astept cu drag la o portie de fursecuri.
    Yaya, multumesc esti tu foarte draguta. Stai cam departe ca demult eram la tine dupa papanas.Te astept cu drag la fursecuri.
    Va pup cu drag si va doresc o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte bine arata. Fursecurile astea cu mult caramel sunt sigur pe gustul meu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Criss, multumesc.Si mie-mi place tot ce e cu caramel.
    Sa ai o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  9. ma inscriu in clubul "caramelelor".tare bune trebuie sa fi fost !

    RăspundețiȘtergere
  10. Pansy ai dreptate, ar trebui sa facem fan-club caramele.
    Sa ai o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ah, de cand am zis ca fac si eu "florentini", ca-mi plac tare mult migdalele. Stii ca Heidi a scos o ciocolata cu migdale trase in caramel si tot asa se numeste?? O nebunie!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Liana, abia acum am vazut comentariul tau. Nu stiam de ciocolata, dar daca are caramel ii buna sigur.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere