miercuri, 17 august 2011

Saratele cu drojdie





In casa bunicilor Miculinului, intr-un sat de la poalele Muntilor Tibles, organizeaza Catalina si fratii ei, intalnirea anuala a familiei. De data asta am fost 28 de persoane si ne-am simtit tare, tare bine. Avem veri cu care legatura este stransa, altii cu care ne intalnim mai rar, si unii cu care ne vedem doar la asftel de inatalniri.
Eu am dus de data asta, saratele, o prajitura cu piersici si muffins cu piersici.
Saratelele le-am facut dupa o reteta pe care o am de la o fosta colega, Marika, si care contin untura si drojdie, si ies deosebit de fragede.

- 1 kg de faina

- 300 g untura

- 200 g margarina, eu folosesc unt, si pun 130 g

- 300 g cascaval sau 500 g branza de vaci

- 3 oua

- doua cuburi drojdie, sau depinde de care folositi, drojdia aferenta unui kg de faina

- apa calduta pentru drojdie

- sare dupa gust, eu pun cam 3 linguri

- daca trebuie sa se lege aluatul se pune si putina smantana

- un ou si mac sau ce va place pentru uns si presarat deasupra

Se face maiaua ( apa calduta, drojdie, putin zahar ). In faina se face o gropita, se pune maiaua, se amesteca, apoi se pun si celelalte ingrediente, se framanta si se lasa la crescut. Dupa 1 h, 1h 1/2, se intinde foaie si se coc saratelele. Eu pun aluaatul in frigider si coc saratelele a doua zi.

maiaua si celelalte ingrediente



aluatul la crescut



a doua zi intins si taiat



in tava, unse cu ou si presarate cu mac



gata coapte



sunt foarte, foarte bune si fragede

11 comentarii:

  1. Vai, Micule, ce pofta mi-ai facut! Si un dor de copilarie... ce-mi placeau saratelele...
    Nu am mai facut de ceva vreme... de cate ori mi-am propus de atatea ori se intampla ceva care sa ma faca sa-mi schimb planurile... Neaparat voi face si eu niste saratele, cat de curand!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si cat de bune sunt saratelele astea la un pahar de vorba si o bere buna! dementiale!! arata grozav!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si lui Alex i-ar placea cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Alexandrina, ma bucur ca vrei sa faci si tu.
    Multumesc Antonina, esti o draguta.
    Criss cu multa placere pentru Alex.
    Va pup cu drag si va doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Maninci si nu te mai opresti asa sunt de bune.Si cu un pahar cu bere merg de minune.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. ce frumoase trebuie sa fie intalnirile astea! iar saratelele par tare gustoase!

    RăspundețiȘtergere
  7. Asa e Maria, merg si cu vin.
    Zazuzici, asa e tare mult ne plac intalrile astea.
    Va pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  8. aste saratele bine merg fix la asa intilniri ,"intretin "atmosfera calda si placuta!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Alisuc, asa e, te pup dar mai ales pe Iepu.

    RăspundețiȘtergere
  10. Saratele-as manca toata ziua:-)))am sa le fac

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bucur ca vrei sa le incerci.
    te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere