vineri, 10 iunie 2011

Prajitura cu capsuni si crema de branza



Ca o satmareanca autentica ce sunt :), imi plac enorm capsunele. Bine toate fructele de fapt, unele mai mult, altele mai putin, dar capsunele sunt ceva aparte. In primul rand am fost foarte obisnuita cu ele, fiind zona cultivatoare erau ieftine si aveam aproape tot timpul, iar in alte randuri, gustul lor mi se potriveste :). Aveam prieteni in zona unde se cultiva la care mergeam si mancam direct din camp. Nu-mi plac soiurile astea noi, mai mari, mai rosii si cu sambureii mai proeminenti, ci cele mai micute, zemoase, si foarte aromate. Dupa mine, capsunele sunt bune, atunci cand le simti mirosul.
Asa si acum sa trecem la prajitura.
Cu toate ca sunt de parere ca cele mai bune sunt capsunile proaspete, mancate fara zahar, am incercat o prajitura cu capsuni si a iesit demential de buna. Nu din cauza ca n-ar fi aromate mi se par mai nepotrivite capsunile in prajituri, ci din cauza ca sunt prea apoase.Totusi o prajitura foarte, foarte buna.
Reteta din " prima konyha ".

- 3oua

- 200 g zahar, sau dupa gust, mie imi ajunge mai putin

- putina sare

- esenta sau lichior de migdale

- 250 g crema de branza cu gust de vanilie, eu am luat philadelphia si am pus esenta de vanilie

- 100 g faina

- putin praf de copt

- 500- 600 g capsuni, eu nu le-m cantarit, am pus cat de multe

Se bat ouale, cu zaharul, esenta de migdale, vanilie si sare, pana se albesc si devin cremoase. Se adauga crema de branza si se bate bine cu mixerul. Apoi se pune faina si praful de copt, se toarna in tava, se pun capsunile taiate si se baga la cuptor, la foc mediu spre mic, si se lasa pana se aureste.

ouale batute cu zahar, vanilie, sare si lichior de migdale



se adauga crema de branza



adaugata faina cu praful de copt



in tava inainte de a veni in cuptor



gata coapta, eu am facut-o in tava de tarta





felia



19 comentarii:

  1. Sant sigura ca este tare buna si arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat arata...simpla si cu siguranta foarte gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Woooow cw bine arata!!!Micule esti nemaipomenita!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce buna trebuie sa fie ... anul asta stau cam rau la capitolul capsuni, asa ca maninc doar cu ochii... Deci... felia... e a mea, cu tot cu furculita..., ca am fost harnicuta si m-am prezentat prima la degustat...

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci mi-ai taiat si mie o felie...
    Ce bine arataaaa!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. mmmm ce buna trebuie sa fie,am sa o incerc cu cirese,asta am acum in casa,si prea mi-ai facut pofta,o seara minunata

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata. Cred ca este foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai ce simpla este si cu siguranta o bunatate! Si mie imi plac la nebunie capsunile...deci o voi face sigur.
    weekend placut..ciao!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce combinatie delicioasa!!!Numai buna la orice ora...Trec capsunile si inca n-am facut nici o tarta,cred ca a venit momentul si reteta ta mi se pare potrivita.
    Pupici si un weekend cat mai placut!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. draga mea, ce bine arata! dar daca pun branza dulce, are ceva? ca maine e inchis peste tot si n-am decat Topfen in casa... te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  11. dar draga mea, ce ai vrut sa zici la randul 3: "t, am pus cat de multe- putina sare"?

    RăspundețiȘtergere
  12. ce fain arata,esti neobosita in a ne impartasi bunaciunile astea !:)
    mi-e dor de voi,va pup!:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Capsunile si branza merg mana-n mana,faina ti-a iesit,esti as,pupicei

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu am facut aseara niste minichecuri cu capsuni si migdale...deci stiu cat e de buna si tarta ta. puup

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc mult dragele mele.
    Pentru voi o praitura intreaga cu mult drag.
    Va pup si va doresc o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
  16. Yummy, cat de bine arata!! Ii si simt parfumul...

    Alexandrina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alexandrina multumesc, e o prajitura foarte, foarte buna.
      Te pup cu drag.

      Ștergere