marți, 10 mai 2011

Prajitura cu visine si biscuiti



Este pe departe una din cele mai bune prajituri cu visine. De fapt am facut-o mai demult si cu mere si tot mega buna a fost. De data asta am gasit reteta in " kiskegyed konyha " si de abia cand am inceput s-o fac mi-am dat seama ca e de fapt ca si cea cu mere.

- 1 kg visine, pot fi din compot, eu am pus congelate

- 200 g unt

- 250 g nuca taiata, eu nu am pus, din cauza de Miculin

- 250 g biscuiti simpli macinati

- 150 g zahar

- 2 pliculete de zahar vanilat

pentru piscot

- 5 oua

- 50 g zahar, eu am pus 150 g

- 100 ml ulei

- 100 ml apa fierbinte

- 250 g faina

- 1/2 pliculet praf de copt

Se pune untul moale pe fundul tavii. Eu am folosit un din frigider si l-am dat pe razatoarea mare. Apoi se pun visinele scurse de zeama, eu nu le-am prea scurs, pentru ca erau inca congelate. Nuca taiata se amesteca cu biscuitii macinati, cu zaharul si cu vanilia, si se pun peste visine. Se baga tava la cuptor, la foc mic, in cazul in care se folosesc visine proaspete, sau congelate. Daca is din compot nu e cazul. Pentru piscot se bat albusurile cu jumatate din cantitatea de zahar. Galbenusurile se bat cu cealalta jumatate de zahar, se adauga in fir subtire uleiul, apoi apa, faina cu praful de copt, iar ultimele albusurile batute spuma, si se amesteca de sus in jos. Se toarna peste ingredientele din tava si se baga la cuptor pana se coace.

untul in tava



eu n-am fost atenta si am pus biscuitii inaintea visinelor, dar a fost foarte buna si asa



visinele, de fapt trebuiau inaintea biscuitilor



galbenusurile batute, apoi pusa faina si praful de copt



adaugate albusurile si ametscat de sus in jos



pus piscotul peste visine si bata la cuptor



scoasa din cuptor




si prajitura

12 comentarii:

  1. ce prajitura bunaaaaaa,yamiiiii!!te pup pe suflet satmareanca draga.

    RăspundețiȘtergere
  2. Miculina tu faci numai prajituri de care imi plac mie ,nu-i corect ...eu ce fac cu pofta?minunata prajiturica !te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. am notat reteta, tare bine imi sare in ochi, am sa o fac cand apar visinele , nu mai am nici in congeletor, nici compot... la noi merge prajitura cu visine, numai sa fie...dar pana la aparitia visinelor nu mai fac la hapsanii mei...;)...:))... is in stare sa devoreze prajitura tot cu tava...o seara placut! pup! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Superba. Mama o facea tot cu mere (rase sau cubulete) sai cu caise. Este o prajitura minunata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Alta minunatie de prajitura!
    Arata superrrr
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Claudia, te pup si eu, esti o scumpa.
    Nela, cu mult drag ti-as face una doar pentru tine, tu stii asta.
    Adela, sunt sigura ca nu vei regreta daca o incerci.
    Gratiela, buna ideea cu caisele.Sa stii ca am s-o incerc.
    Xandrinne, Alynusa, Alisuc multumesc mult, sunteti dragute tare.
    Va pup si va doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  7. micule, am zis eu, faci niste prajituri nemai pomenite :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Diamond, lasa ci tu faci doar minunatii.Dar iti multumesc.
    Te pup si-ti doresc o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  9. Prajiturica arata super bine si sunt convinsa ca este foarte delicioasa. Mai am doua compoturi de visine si as dori sa incerc sa o fac, dar am o nedumerire. Spui in text ca se pun visinele peste unt si apoi biscuitii, dar din poze reiese (dupa parerea mea) ca pui untul, biscuitii si apoi visinele)...
    Cred ca voi urma indicatiile din poze.

    RăspundețiȘtergere
  10. Scuze pentru raspunsul intarziat. Nu stiu cum de nu am observat intrebarea. Am spus in text, si si langa poze ca eu am gresit ordinea. Visinele trebuiesc puse mai intai, dar eu n-am fost atenta si am pus mai intai biscuitii.
    nu cred ca-ti mai foloseste, dar am scris totusi.

    RăspundețiȘtergere