marți, 10 august 2010

Desert din crema de vanilie si frisca



Cei din generatia mea isi aduc aminte cu siguranta de inghetata de vanilie de pe vremea lui Ceausescu. Nu stiu daca peste tot se gasea ( vorbesc de anii '75- '78, ca pe urma nu s-a mai gasit nimic ), dar la noi se facea la fabrica de lapte inghetata de vanilie ( nu erau multe alte feluri ), si era foarte buna. Spre deosebire de inghetata de vanilie de dupa revolutie, care era alba, cea de pe vremea lui Ceau ' era galbena. Si avea un gust tare bun. Acest desert seamana la gust perfect cu acea inghetata. Eu l-am facut crema, ca si in reteta, dar se poate foarte bine elimina gelatina, si oune la congelotor. Iese cea mai buna inghetata de vanilie.
Reteta din " Secretele bucatariei ".

- 1/2 baton vanilie

- 150 ml lapte

- 600 ml frisca

- 3 galbenusuri

- 70 g zahar

- 3 foi gelatina

- cateva piscoturi

- fructe

Se fierbe batonul de vanilie cu laptele. Galbenusurile se bat spuma cu zaharul. Laptele cu vanilie, putin racit, se toarna in suvita subtire peste galbenusuri. Se pune din nou oala pe foc, amestecand continuu, se omogenizeaza bine, dar fara a-l lasa sa fiarba. Se ia de pr foc, se racoreste putin si se adauga gelatina hidratata si topita. Imediat ce incepe sa se inghege, se adauga frisca batuta. Se amesteca si se aranjeaza in pahare, alternand cu fructele si piscoturile sfarmate.

Laptele cu vanilia.



Galbenusurile cu zahar, adaugat si laptele.



Cu gelatina si frisca.




In pahar se pune un rand de piscoturi.



Apoi crema.




Fructe, si din nou crema.De fapt fiecare le pune cum ii place.



Gata de mancat.



De aproape.

11 comentarii:

  1. arata grozav !!!!!!un desert minunat cu orice fructe,daca te apropii de aragaz pe caldurile astea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmmm!!!!
    O înghețată delicioasă și mai foarte sănătoasă!
    Unde mai pui că trezește și amintiri...

    Și dacă n-am ajuns prea târziu, m-aș invita la o porție mai micuță :D

    O zi plăcută și răcoroasă!

    RăspundețiȘtergere
  3. am sa incerc si eu ca si eu jelesc dupa acea inghetata!ai un premiu la mine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am "salvat" reteta asta, imi place mult, si pare sa nu ai abe asa multe calorii. Imi place foarte mult blogul tau si ai un premiu de la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  5. tu m afaci sa salivez :(( ce bine arata si lasa ca vine ziua mea si o sa fac si eu la ai mei :) ..pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult, sunteti tare dragute.
    Sa aveti o seara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. mmm,ce desert promitator!daca-i ca vanilia copilariei sigur ii cel mai bun!o seara buna si multa odihna!iepu doarme deja...

    RăspundețiȘtergere
  8. micule te-am premiat,asa daca iti face placere treci pe la mine sa le ridici !

    RăspundețiȘtergere
  9. Alisuc, va pupam pe toti, multumim.
    Pansy, multumesc mult, esti tare draguta.
    Va pup si va doresc o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  10. Micule, vreau si eu inghetata adevarata de vanilie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ghiocel puiulew, maine vreau s-o refac, asa ca daca ai drum incoace, te astept.
    Te pup si-ti doresc weekend placut.

    RăspundețiȘtergere